Dress code w pracy. Jak się ubrać do pracy w biurze?
Dress code w pracy. Jak się ubrać do pracy w biurze?

Do najczęstszych stylizacji do biura należą garnitur, spodnie w kant, elegancka marynarka, wzorzysta koszula oraz ołówkowa spódnica. Zastanawiasz się, jaki ubiór w pracy biurowej jest odpowiedni? A może masz wątpliwości, czy Twoja stylizacja wpisuje się w obowiązujące reguły? Zapoznaj się z ogólnymi zasadami dress code’u w biurze. Przedstawiają one najważniejsze aspekty stroju, których należy unikać w pracy.

Czym jest dress code w pracy biurowej?

Dress code to zbiór zasad dotyczących wyboru stroju, który może być noszony w biurze. Przede wszystkim trzeba znać, jakie zasady obowiązują w pracy. Jeśli dopiero rozpoczynasz pracę w biurze, masz prawo zapytać o to na rozmowie kwalifikacyjnej. Unikniesz wówczas nieprzyjemności i dyskomfortu. Dress code mówi o tym, aby strój dostosowany był do stanowiska oraz funkcji, jaką pełnisz. Nieprofesjonalnie jest wybierać stroje luźne, szczególnie podarte jeansy i bluzę z kapturem. Jak się ubrać do biura, aby wyrazić swój szacunek do przedsiębiorstwa? Podpowiadamy!

Dress code w pracy biurowej

Należy tu podkreślić, że nie każde stanowisko związane jest z konkretną stylizacją. Dziś wiele stanowisk w biurze pozwala pracownikom nosić ubrania, w których czują się swobodnie. Wszystko zależy od tego, jakie reguły są ustalone w danej firmie. Warto jednak znać podstawowe zasady dress code’u.

Ubiór do pracy w biurze jest jednym z najważniejszych elementów, który świadczy o profesjonalizmie na danym stanowisku. Wybierając się na spotkania biznesowe, pokazujesz poprzez strój kompetencje i pewność siebie, a ponadto stajesz się wizytówką firmy. Pamiętaj, że kluczową rolę w całej stylizacji odgrywają dodatki. Do garnituru damskiego czy męskiego warto wybrać zabudowane buty, aktówkę i delikatną biżuterię. Taka stylizacja pozwoli czuć się elegancko i perfekcyjnie.

Stylizacje do pracy w biurze – dlaczego odpowiedni strój jest tak ważny?

Czas sprawił, że strój do biura zdecydowanie się zmienił. W wielu firmach można tak naprawdę nosić wszystko. Wyjątkiem są korporacje, które ściśle określają pewne zasady. Osoba podejmująca zatrudnienie w dużym przedsiębiorstwie musi doskonale wiedzieć, jak ważną rolę odgrywa strój. Klienci oraz osoby współpracujące z firmą poprzez Twój wizerunek tworzą sobie pewne zdanie na temat Twojej osoby i firmy. Jest to bardzo istotne podczas ważnych spotkań z kontrahentami. Poprzez odpowiedni ubiór umacniasz swoje kompetencje, profesjonalizm, szacunek do klienta i swoją pozycję w firmie.

Dress code do biura – podstawowe zasady

Każda firma ma swoje określone zasady dress code’u. Jednak można wskazać uniwersalne reguły rządzące wyborem stylizacji do pracy. Zatem jak się ubierać do biura?

Dopasowanie elementów stylizacji

Należy pamiętać, aby wszystkie elementy stroju do biura łączyły się ze sobą, tworząc elegancką i estetyczną całość. Należy unikać stylizacji zbyt wzorzystych oraz takich, które są wyraziste i krzykliwe. Idealnym wyborem będą spodnie i koszula. Jeśli zdecydowałaś się na koszulę w delikatne wzory, wybierz spodnie jednolite. Bezpieczną opcją jest gładka koszula lub w delikatne paski.

Kolorystyka jest ważna

W stylizacji do biura nie możesz sobie pozwolić na szaleństwo w doborze kolorów. Należy tu zachować umiar. Najbezpieczniejsze są stonowane kolory. Znakomitym wyborem będzie kolor biały, granatowy, czarny i szary. Barwy te nie są nudne, wręcz przeciwnie – dają duże możliwości stworzenia stylizacji, gdzie główną rolę mogą odgrywać dodatki.

Nie zapomnij o estetyce

W pracy biurowej poza dopasowaniem elementów stylizacji kluczową rolę odgrywa estetyka i schludność. Strój musi być zawsze czysty, świeży i wyprasowany. Spełniając te wymagania, masz pewność, że poprzez swoją osobę wyrażasz elegancję i profesjonalizm. Podczas wybierania ubioru warto dokładnie sprawdzać jakość materiałów. Bezpieczną opcją są tkaniny, które się nie gniotą, nie krępują ruchów i pozwalają skórze swobodnie oddychać.

Dress code w pracy biurowej – czego unikać?

Warto też wiedzieć, jakich elementów garderoby należy unikać w stylizacjach biurowych. Strój nie powinien być prowokacyjny ani nadmiernie przyciągający spojrzenia. Nie jest to ubiór, który spotyka się z uznaniem pracodawców i klientów. Jeśli chodzi o panie, to dekolt nie może być zbyt głęboki. Ramiona z reguły powinny być zasłonięte. Jest to wyraz elegancji i profesjonalizmu. Kobiety nie powinny zakładać zbyt wiele biżuterii. Zdecydowanie warto postawić na subtelność – delikatny naszyjnik czy zegarek. Jeśli wybierasz sukienki lub spódnice, to nie powinny być krótsze niż kilka centymetrów powyżej kolan.

Moda męska pozwala również panom tworzyć wyjątkowe stylizacje. Czy w przypadku mężczyzn obowiązuje tylko garnitur? Niekoniecznie, choć jest on oczywiście jednym z podstawowych elementów garderoby do biura. Jeśli stanowisko nie jest związane z rozmowami z klientami, mężczyźni mogą zdecydować się na różny ubiór do pracy w biurze. Mogą wybrać eleganckie spodnie, koszulę oraz luźną marynarkę. Ważne, aby wszystkie elementy były do siebie odpowiednio dopasowane.

Casualowy ubiór do pracy w biurze – czy pasuje?

Styl casualowy to strój wygodny i mniej formalny. Czy tego rodzaju stylizacje do pracy biurowej są odpowiednie? Jak najbardziej, pod warunkiem że w firmie nie obowiązują ściśle określone zasady dress code’u.

Styl casualowy to przede wszystkim jeansy, T-shirty, bluzki, luźne sukienki, spódnice i wygodne obuwie sportowe. Tworząc taką stylizację, musisz pamiętać o prawidłowym łączeniu ze sobą elementów. Cechami wyróżniającymi styl casualowy są wygoda oraz funkcjonalność. Możesz zdecydować się także na styl smart casual, czyli na połączenie swobody i elegancji.

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium